15 Oca 2009

Şangır Şungar

'3 Maymun' Oscar'da ilk elemeyi geçmiş.. Oscar ödüllerinin resmi internet sitesindeki habere göre, ilk elemeye alınan 65 filmden eleme komitesince izlenerek ikinci aşamaya girmeye hak kazanan 9 film arasında "3 Maymun" da bulunuyormuş.

Yabancı film adayları elemesinde ikinci aşamaya geçen 9 film ve ülkeleri ile yönetmenleri, ülkelerin İngilizce adlarına göre yapılan alfabetik sıralamaya göre şu şekildeymiş:

- Avusturya, "Revanche", Gotz Spielmann
- Kanada, "The Necessities of Life", Benoit Pilon
- Fransa, "The Class", Laurent Cantet
- Almanya, "The Baader Meinhof Complex" Uli Edel
- İsrail, "Waltz with Bashir", Ari Folman
- Japonya, "Departures", Yojiro Takita
- Meksika, "Tear This Heart Out", Roberto Sneider
- İsveç, "Everlasting Moments", Jan Troell
- Türkiye, "3 Monkeys", Nuri Bilge Ceylan

Yabancı film ödülü adayları dahil 81. Oscar Ödülleri adayları, 22 Ocak Perşembe günü ilan edilecek, ödül kazananlar ise 22 Şubat’ta açıklanacakmış.

Ben filmi izlemedim ama bol şans diliyorum tabii ki. Ayrıca Ahmet Rıfat Şungar'ın oyunculuğunu "Hatırla Sevgili"de oynadığı zamanlardan, yani taaaaaaaa o zamanlardan çok beğenmiştim, onun da çok başarılı olduğunu düşünüyorum..

Bak İsveç sıralamada Türkiye'nin üzerinde demek ki İsveç'e master'a gideceğim.. Bu bir işaret değil mi günlük?

1 yorum:

  1. hemen sinemayla ilgili bi baslıgın altından bodoslama girip kendimi deşifre etmek geldi içimden..:D
    film bana kalırsa bu senenin en ii yerli filmi.. aslında klasik bir NBC filmi, bazen baygınlık gelse de filmi izlerken, bitince bi tad bırakıo, kendinden bişiler verio izleyene.. yine cokk fazla diyalog yok, ama basit gibi görünmesine ragmen bu kez saglam bi senaryo yakalamıs NBC.. kamerayı mekana koyup sıradan insanların hayatını görüntülemekten daha fazlasını verio izleyiciye.. filmin oyunculukları harika fakat basrolde baska bi oyuncu daha var, istanbul.. filmde her bi kare bi fotografcının objektifinden cekilmiş resimler gibi.. hep sasırırdım önceden, neden en ii yönetmen ödülü alan filmler en ii film ödülünü de alamaz die, tıpkı cannes'da üç maymun'un basına gelen durum gibi.. ama filmi izleyince bu soruya yanıt bulabiliosun.. filmin büyük bi kısmı halkalı-sirkeci tren hattının kenarında gecio, senelerdir sıklıkla kullandıım icin, cok tanıdık bi yerde cekilmiş gibi geldi bana..
    gel gelelim oscar sansını degerlendirecek olursam, ilk 5'e girmesi büyük bi sans olur bana kalırsa.. filmin buralara kadar gelmesi ne kadar ii olduunun göstergesi ama akademi üyelerinin tarzı bi film olduunu düşünmüorum.. film bitince yüzlerine bi tokat yemiş gibi hissedilen filmler yerine, sinema sanatının ne kadar görkemli olduunu gösteren filmlere daha cok sans veriolar.. hemen yabancı film dalında favorimi söliim, fransadan class..:)

    YanıtlaSil